Atilay Uslu staat ’s nachts op Schiphol

In de week van 9 mei 2017 was er weer de ‘Week Van De Ondernemer’. Een Jaarbeurs vol ondernemers, sprekers, grote namen en alle kansen om te netwerken. Ik ga er heen om inspiratie op te doen voor ons eigen seminar en uiteraard ook voor de ontwikkeling van mijn eigen ondernemerschap. Veel voorbeelden en verhalen staan erg ver van ‘de gewone ondernemer’ af. Maar…

Af en toe lukt het toch om geraakt te worden en te denken, ja dat is een mooi verhaal. En dan ben ik geraakt door verhalen over de kleine dingen die grote mensen doen. Het verhaal dat Atilay Uslu de shoarma-zaak van zijn vader overnaam en er in enkele decennia een reisorganisatie, vliegmaatschappij en hotelketen van wist te maken met een jaaromzet van honderden miljoenen euro’s, neem ik dan voor lief.

Wat me dan wel raakt is het verhaal dat hij vertelt dat hij elke maand een paar nachten op Schiphol staat om zijn mensen mee te helpen bij het ontvangen en op reis helpen van hun klanten. “Elke klant die op vakantie gaat verdient een topvakantie en een optimale service.” Om te weten wat er onder zijn klanten leeft, zoekt hij het contact zelf op, tijdens de nachtelijke uren dat de Corendon vliegtuigen hun bestemmingen op zoeken. Kijk dat is een verhaal waar we als gewone ondernemers een voorbeeld aan kunnen nemen: een oprechte interesse in je klant. En het contact aan durven gaan, spreekt mij aan.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *